Teken inspiratie

Ik deed mee aan een inspirerende tekenchallenge.

Herken je dit ook; je weet dat je het heel fijn vind om te *vul een hobby in* maar het ontbreekt je aan zin. Of eigenlijk inspiratie, waar haal je je inspiratie vandaan?

Lisa van Elle Aime speelde daar op in en bedacht een challenge om je te inspireren. Met #elleaimetekent een week lang iedere dag een onderwerp om een tekening / illustratie bij te maken en die te delen via Instagram. Dus niet alleen tekenen maar ook gelijk je creatie tonen aan publiek! Best spannend…

Tekenen is een stilstaande hobby van mij. Ik doe het graag, maar kom er niet aan toe het regelmatig te doen. Waarom? Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk een gebrek aan inspiratie in combinatie met een uitdaging.

Dus was #elleaimetekent precies wat ik nodig had. Via het Instagram account van De Werkbank heb ik de foto’s gedeeld. Wel gesmokkeld… een oude tekening gebruikt en één opdracht overgeslagen (blijkt het toch weer lastig te zijn om iedere dag iets te creëren).

Ik heb gelijk mijn markers weer iets beter leren kennen (geen markerpapier gebruikt, maar mijn vakantieschetsboek). En ik weet weer dat tekenen leuk is!

 

Geef een reactie

